DenkLAS
 Interdisciplinariteit in het werkveld

DenkLAS voor studenten

Ben je geïnteresseerd in maatschappelijke vraagstukken en wil je de kennis en vaardigheden die je bij LAS leert in de praktijk toepassen? Mis je de aansluiting met de arbeidsmarkt en wil je erachter komen wat de meerwaarde van LAS is?

Dan is een Bridging session van DenkLAS de perfecte kans voor jou!

We zijn nog op zoek naar enthousiaste nieuwe bestuursleden. Ben je geïnteresseerd? Neem vooral contact met ons op, dan drinken we binnenkort samen een kopje koffie om meer uitleg te geven.

Voor meer updates over DenkLAS, hou vooral ook onze Instagram in de gaten!

Hieronder vind je een overzicht van opkomende activiteiten. We streven ernaar om ten minste één activiteit per blok te organiseren.

Opkomende activiteiten

Bridging Session: DenkLAS x Gemeente Utrecht

Datum:12-02-2024
13:00

Op 12 februari zullen we samen met de gemeente Utrecht een Bridging Session houden rond het thema 'straatintimidatie'. Tijdens verschillende rondes zullen we met elkaar in het complexe probleem van straatintimidatie duiken. De gemeente is hierbij onze opdrachtgever: zij draagt een specifiek vraagstuk aan waar de gemeente mee bezig is. Ook denken ze mee tijdens de sessie. Gedurende de middag krijg je de kans om zowel je disciplinaire als je interdisciplinaire vaardigheden in te zetten voor een veiliger en vrediger Utrecht.

De activiteit zal plaatsvinden van 13:00 tot 15:00, aan het Janskerkhof 2-3, ruimte 017. Hoewel straatintimidatie voor niet-mannen waarschijnlijk een meer aanwezig thema is dan voor mannen, willen wij ook expliciet mannen uitnodigen om naar de sessie toe te komen. Daarnaast zijn de Bridging Sessions van DenkLAS het meest geschikt voor LASsers die al wat verder in hun studie zijn. Ook Alumni zijn meer dan welkom.

Dus: Wil jij je stem laten horen en de gemeente helpen om straatintimidatie zo effectief mogelijk aan te pakken? Kom dan naar de Bridging sessie!

We kijken ernaar uit!